יום שלישי, 21 במאי 2013

שאלות ותשובות (FAQ)


במאמרינו עד כה הסברנו כיצד משפחה אמורה לנהל את כלכלת משפחתה, תוך התמקדות בנושא של רישום קפדני, בניית תקציב והתנהלות על פי התקציב הזה. במאמרים הבאים נעבור לדון ב"מחלת" החובות הפוקדת בתים רבים. נדון אודות איך החובות נוצרים, כיצד להימנע מהם, איך להחזיר אותם ועוד.

אך לפני כן, נתייחס לתגובות שקיבלנו. ראשית, תודה לכל הכותבים. אנחנו שמחים לראות שהנושא קרוב לליבם של הרבה קוראים ומקווים שהדברים שנכתבים כאן באמת מועילים וימשיכו להועיל. נשיב לכמה שאלות שנשאלו:

שאלה: האם ארגון פעמונים עוזר לכולם? לא רק מי שנמצא במשבר כלכלי?
תשובה: בוודאי. הלוואי שכולם יפנו ויקבלו את העצה הנכונה לפני שמצטברים החובות. הכלים והשיטות זמינים לכולם ואנחנו מחפשים דרכים להביא את הידע לכולם. על כל שאלה בנושא ניהול נכון של כלכלת משפחה, הנכם מוזמנים לפנות במייל או בטלפון ואנחנו ננסה למצוא את הדרך הכי טובה לסייע, במגבלות המשאבים שעומדים לרשותנו.

שאלה: התייחסתם הרבה לרישום הכנסות והוצאות, האם יש לכם כלי נוח שבאמצעותו אפשר לרשום את ההכנסות וההוצאות?
תשובה: בהחלט כן. יש מחברת ייעודית לרישום הכנסות והוצאות וגם כלי ממוחשב מבוסס אקסל. על ידי הקשת "פעמונים אלעד" בגוגל מגיעים לאתר שמשם יש קישור גם לאקסל וגם לקבצי הדפסה של המחברת. מי שמתקשה יכול לפנות למייל או לטלפון כאן במדור ונמצא את הדרך להעביר את הכלים בשמחה.

שאלה: נראה לי לא מציאותי בעידן שלנו לחסוך כל כך הרבה כפי שכתבתם בשבועיים האחרונים.
תשובה: המציאות מוכיחה אחרת. ברוך השם ראינו הרבה מאוד משפחות שהצליחו להחזיר עשרות ומאות אלפי שקלים של חובות. אם משפחה הצליחה להחזיר חמישים אלף שקלים של חובות, הדבר זהה לחיסכון של חמישים אלף אם מתחילים ללא החובות. כל דרך ארוכה מתחילה בצעדים קטנים, רק נדרש להפנים את החשיבות של החיסכון ומזה תצמח ההצלחה.

בבמאמר הבא נמשיך בעזרת השם ונעבור לנושא של חובות ואיך יוצאים מהם לצמיתות.

לתגובות, שאלות והערות אפשר לפנות ל: pa.elad@gmail.com או 050-9732613.
לליווי אישי אנא פנו ל-02-9975577 או באתר האינטרנט www.paamonim.org.
יש לציין שכל השירותים הניתנים ע"י ארגון פעמונים באלעד הינם ללא תשלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה