יום שלישי, 21 במאי 2013

תרבות השיווק והאשראי


תרבות השיווק והאשראי

במאמר הקודם תיארנו את שלבי היציאה ממשבר כלכלי. השלב הראשון שתיארנו הינו "רצון והחלטה", השלב שבו המשפחה צריכה להחליט שהיא רוצה לצאת מהמשבר ומוכנה להקריב בעד העניין מה שנדרש.
במאמרים הבאים נעמיק יותר אודות הסביבה שבה נדרשים להחליט, המיתוסים שצריך לשבור, היבטים נוספים של מודעות וגורמים אחרים הנדרשים כדי לאפשר החלטה אמיצה וחזקה שתלווה את המשפחה לכל אורך הדרך.
ראשית, עלינו להכיר את הסביבה שבה אנו חיים. יותר מאי פעם, אנחנו מוקפים בגורמים המנסים לגרום לנו להוציא יותר ממה שמכניסים, הגורמים המרכזיים הינם השיווק האגרסיבי והאשראי הזמין.

עולם השיווק והפרסום

אנחנו נכנסים בתמימות למכולת השכונתית לקנות לחם. הלחם כבר ממוקם בירכתי המכולת על מנת לפתות אותנו ברכישות נוספות בדרך אליו. במאפיות שבסופרים הגדולים לפעמים מתיזים סביב המאפייה ריח מלאכותי של לחם טרי שתפקידו לעורר בנו תיאבון על מנת שנרכוש יותר. הלחם הזול ממוקם במדפים פחות נגישים מתוך מחשבה שאולי נוותר על המאמץ להתכופף ובכל זאת נקנה משהו נגיש, אך יקר יותר. ולסיום ממתקים ושתיה אורבים לנו ולילדנו בזמן שאנו עומדים בתור לשלם.
וזו רק דוגמה אחת, אך בפועל ישנה תשתית אדירה של ידע, תקציבי עתק ואלפי אנשים המועסקים בענפי הפרסום והשיווק למיניהם. כל עניינה של תשתית אדירה זו, הוא להניע אנשים לקנות יותר ויותר, לפעמים על דברים שאינם צריכים כלל. בהרבה מקרים, פעולות השיווק גם עובדות על התת-מודע שלנו, או על תהליכי חשיבה עקיפים שקשה לנו אפילו לנחש שעניינם לגרום לנו לקנות יותר. בלי ששמנו לב, נקלענו לעולם שבו צריך להתמודד ולסרב למאות ואלפי פניות מדי יום להוציא את כספנו.

לתגובות, שאלות והערות אפשר לפנות ל: pa.elad@gmail.com או 050-9732613.
לליווי אישי אנא פנו ל-02-9975577 או באתר האינטרנט www.paamonim.org.
יש לציין שכל השירותים הניתנים ע"י ארגון פעמונים באלעד הינם ללא תשלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה