יום רביעי, 22 במאי 2013

המכשול האחרון להצלחה – הרגלים


המכשול האחרון להצלחה – הרגלים

המכשול שעליו הכי קשה להתגבר הינו הרגלי הצריכה וההתנהלות הכלכלית שלנו עצמנו. כמעט כל משפחה שפונה לפעמונים טוענת בתחילת דרכה שהם חיים בצמצום גדול ושאין מאיפה לצמצם עוד הוצאות. ולמרות כל זה, כמעט כל משפחה מוצאת בסוף כמה מאות ואלפי שקלים מדי חודש לחסוך בהוצאות. איך זה קורה?

המציאות היא שהנפש שלנו באופן טבעי מתנגדת לשינוי. בין לטוב ובין לרע, נטיית ליבנו הינה להמשיך לנהוג בדיוק כפי שנהגנו בעבר. לכן, משפחה שלא רגילה לתכנן את צעדיה הכלכליים ביום יום, תתקשה אפילו להקדיש את השעה בשבוע הנדרשת לבנייה ומעקב אחרי התקציב המשפחתי, בגלל ההרגל שכל שאר הדברים שיש לעשות נראים לה יותר חשובים. גם רישום כל הכנסה והוצאה מדי יום דורש מאמץ והסתגלות, למרות התועלת הגדולה שיש בזה.
אך אין ספק השינוי הכי קשה עבורנו הוא הוויתור בפועל על הוצאות. משפחות חשות שאצלם ההוצאות כולן הכרחיות ומדודות ואף חיוניות. נושאים רגישים במיוחד בהקשר זה יכולים להיות רכב, סיוע לילדים בוגרים, מתנות, צדקה, חיסכון לילדים ועוד.
העצה העיקרית להתמודדות הינה לתעדף את ההוצאות. למרות שהכל חשוב, אין אף שתי הוצאות שהן באותה דרגת חשיבות וניתן לסדר את כולן לפי סדר עדיפות. לאחר שסידרנו, נתכנן הוצאות מראש הרשימה ומטה, עד שבסיכום נגיע לסך ההכנסות.
עצה נוספת הינה התייעצות, קודם כל בין בני הזוג אבל גם עם מומחים וחברים, למעשה כל אחד שייתן לנו חומר למחשבה שונה מדפוסי החשיבה הקבועים שלנו.

לתגובות, שאלות והערות אפשר לפנות ל: pa.elad@gmail.com או 050-9732613.
לליווי אישי אנא פנו ל-02-9975577 או באתר האינטרנט www.paamonim.org.
יש לציין שכל השירותים הניתנים ע"י ארגון פעמונים באלעד הינם ללא תשלום. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה