יום רביעי, 22 במאי 2013

כיצד להניע לפעולה?


כיצד להניע לפעולה?

במאמרינו האחרונים הזכרנו את שלושת המונעים הגדולים להירתמות לשינוי בהתנהלות כלכלית של משפחה, הלא הם (א) תרבות הצריכה והאשראי; (ב) לחץ חברתי ומשפחתי; (ג) קושי בשינוי הרגלים ודפוסי חשיבה שלנו. כיצד משפחה יכולה להתגבר על כל אלה ולדהור קדימה? שלוש עצות עיקריות יש כאן. למעשה עצות אלה נכונות לכל תהליך של שינוי שרוצים לעשות.

הבנה בשכל – לימוד

משפחה שתרצה לעשות שינוי, תצטרך להתמודד עם אלפי טענות שונות שיוטחו אליה מכל עבר, גם מבפנים וגם מבחוץ. לשם כך, מוטל על בני הזוג ללמוד ולחדד ולהבין בדיוק מהם הכללים לפיהם יתנהלו ולמה. כל שאלה שתצוץ צריכה לקבל מענה מקיף ומשכנע. הכרה פנימית ועמוקה של כללי התנהלות כלכלית בריאה, היא זו שתהווה בסיס איתן לכל אורך הדרך. הלימוד לא מפסיק אף פעם וכל משפחה צריכה למצוא ולעדכן את הזווית שבה הכי משכנע עבורם לראות את הדברים. בהמשך, התוצאות החיוביות גם הן יהוו נדבך חשוב של הלימוד, נדבך המבוסס על הניסיון המעשי של המשפחה.

הבנה בלב – תפילה

יש שפע של דוגמאות לכך שהבנת הדברים לצערנו לא תמיד מספיקה כדי לחולל שינוי. כלכלת משפחה אינה יוצאת דופן. הלב לא משתכנע כל כך מהר כמו השכל ולכן הדרך הנכונה היא פשוט להתפלל ולבקש מהשם שיעזור לנו ליישם את כל הכללים שהבנו. עלינו לחזק את ההבנה שלנו שהתנהלות כלכלית נכונה הינה רצון השם ולבקש את העזרה מבורא עולם להצליח להתגבר על כל המניעות מכך.

מסירות נפש

משפחה שמחליטה לצאת מהחובות ולחזור להתנהל נכון, צריכה לקחת בחשבון שהיא תצטרך להתמסר למטרה בכל כוחותיה. ככל שהחובות גבוהים והמשפחה מעוניינת להחזיר אותם במהירות, ההחלטה צריכה להיות נחושה ואיתנה להקריב מה שנדרש ולהירתם בכל הכח והמרץ, אם על ידי וויתור על הוצאות, אם על ידי הגדלת הכנסות, לפעמים גם על ידי מימוש נכסים ושבירת חסכונות. זהו מרכיב מרכזי והרבה הצליחו בצורה כזאת להחזיר את מלוא חובותיהם ולעולם לא לחזור לחובות.

 לתגובות, שאלות והערות אפשר לפנות ל: pa.elad@gmail.com או 050-9732613.
לליווי אישי אנא פנו ל-02-9975577 או באתר האינטרנט www.paamonim.org.
יש לציין שכל השירותים הניתנים ע"י ארגון פעמונים באלעד הינם ללא תשלום. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה