יום שלישי, 21 במאי 2013

איך יוצאים מהחובות? קווים כלליים ועקרונות


איך יוצאים מהחובות? קווים כלליים ועקרונות

איך משפחה שכעת חייבת עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים יוצאת מהחובות, מפחיתה את הפניות המטרידות מנושים שונים ומכניסה רוגע לחייה?
בפתח הדברים כמובן נציין שבעיה של חובות של משפחה לא ניתנת לפתרון במאמר יחיד. אנחנו ממליצים מאוד למשפחה שהחליטה שהיא רוצה לצאת מהחובות לפנות לארגון פעמונים בכל הדרכים המנויות כאן ויקבלו שירות מלא ואישי בעזרת השם.

בכל זאת נביא כאן תמצית של דרך כללית אותה כל משפחה תצטרך לעבור בתהליך ההבראה מהחובות.
רצון והחלטה: משפחה צריכה להחליט שהיא רוצה להתחיל תהליך הבראה, ושהיא מוכנה להקריב עבור הערך של "לחיות ממה שיש" גם נוחות והוצאות. חשוב לחבר את הערכים האלה לערכי יסוד של המשפחה כגון: הסתפקות במועט ושמחה בחלקנו וערכים נוספים שהבית עומד עליהם. חיבור פנימי עמוק לערכים בסיסיים מאוד יקל וייתן כוחות נפש לעשות את המאמץ הנדרש.
שליטה בסיסית בהוצאות על ידי רישום ותקציב מאוזן: לפני שמטפלים בחובות, משפחה חייבת להגיע למצב שבו היא מתכננת מראש כמה כסף ייכנס וייצא כל חודש עם עודף הכנסות על הוצאות צריכה (הוצאות שאינן כוללות החזר חוב). מעבר לתכנון הזה, על המשפחה להוכיח לעצמה שהיא עומדת בתקציב ולא מוציאה יותר ממה שתוכנן. את זה מבצעים באמצעות כלי הרישום והמעקב.
זהו שלב לא קל שדורש גם תרגול והדרכה בכלים של רישום ותקציב, גם משמעת לנהל את המעקבים השונים ועוד יותר משמעת לא לקנות שום דבר שלא תוכנן בתקציב.
טיפול בחובות: רק כאשר משפחה שולטת בהוצאות הצריכה ועומדת בהכנסות המתוכננות, ניתן לבנות תקציב שיש בו הפרש חיובי בין הכנסות להוצאות שהוא מספיק גבוה שיאפשר גם את החזר החובות. במקביל ניתן לבצע מהלכים מימוניים כמו הקפאה, פריסה, איחוד הלוואות וכו' במטרה שסך ההכנסות יהיה גבוה לא רק מהוצאות הצריכה אלא גם מהסכום החודשי הנדרש להחזר ההלוואות.
תכנון לטווח בינוני וארוך: החזרת חובות זה לא הסוף, אלא במידה מסויימת רק ההתחלה, כעת מוטל על המשפחה לחשוב מהן ההוצאות העתידיות הצפויות, כגון בר-מצווה חתונות וכו' ולהתחיל לחסוך כבר מהיום עבורם מתוך הבנה שכאשר אירועים אלה יגיעו, ימומנו באמצעות חסכונות בלבד ובשום אופן באמצעות הלוואות.
רואים מכאן שגם בשביל להתחיל להחזיר חובות ולצאת מהמשבר, הכי חשוב הוא קודם כל לרשום הוצאות והכנסות ולשלוט בהן בעזרת כלים למעקב ולניהול תקציב.

לתגובות, שאלות והערות אפשר לפנות ל: pa.elad@gmail.com או 050-9732613.
לליווי אישי אנא פנו ל-02-9975577 או באתר האינטרנט www.paamonim.org.
יש לציין שכל השירותים הניתנים ע"י ארגון פעמונים באלעד הינם ללא תשלום. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה