יום שלישי, 21 במאי 2013

חיסכון לאירועים עתידיים


חיסכון לאירועים עתידיים

אחד העיקרים של התנהלות כלכלית נכונה הינו לקיחה בחשבון של הוצאות גבוהות שצפויות בעתיד. ברוך השם ברוב המשפחות יש חתונות ואירועי בר מצווה, רכישת לימודים ומקצוע לילדים וכמובן פרישה. אירועים אלה דורשים התייחסות כבר משלב מוקדם על מנת להיערך כראוי.

לשם כך, כל משפחה צריכה להפריש כספים לטובת "קרן לאירועים עתידיים". על המשפחה לעשות הערכה גסה אודות סדרי הגודל הצפויים של הוצאות אלה ולפי זה להתחיל להפריש סכום קבוע מדי חודש. לפעמים קשה להעריך איזה אירועים יהיו וכמה יעלו, ולכן ישנן המלצות של להפריש אחוז מההכנסה של בין 15% ל-30% לטובת האירועים האלה. כמובן שנתון זה הינו כללי בלבד ומשתנה בהתאם ליכולות והצרכים של כל משפחה אבל בכל זאת יש באחוזים האלה אמירה אודות כמה מהמשכורת צריך לשים בצד.

קשה מאוד לחסוך כשיש כל כך הרבה הוצאות שוטפות, אבל אם משפחה מראש מחליטה שהיא לא תיקח שום הלוואה באף אירוע עתידי, אזי המשימה הופכת לקלה כי המשפחה יודעת שאם היא לא תחסוך, אז לא תוכל להרשות לעצמה את האירוע המתוכנן. כמו בהכנסות והוצאות, הכלל הוא שלעולם לא מוציאים יותר ממה שנצבר בחיסכון. להיפך, יש להוציא פחות ממה שנצבר ולהשאיר סכומים שיאפשרו התמודדות מכובדת גם עם האירועים שיבואו אחר כך.

כיצד רושמים את החיסכון: סכום החיסכון החודשי יירשם כהוצאה בסעיף החיסכון מדי חודש. לכשיגיע האירוע עם ההוצאה הגדולה, נרשום הכנסה של הסכום שנמשך מהחיסכון ואת ההוצאות לפי סעיפי הצריכה הרגילים (ביגוד, רכישות גדולות, מתנות וכו'). בצורה כזו לא ייווצר פער שלילי גבוה בחשבון החודשי וגם ניתן להמשיך לעקוב אחרי צריכת המשפחה תוך הכללת אירועים גדולים.

בהמשך נדבר על מטרה נוספת לשמה יש לחסוך והיא לטובת "קרן חירום" בשביל אירועים לא צפויים או בעיות של תזמון.

לתגובות, שאלות והערות אפשר לפנות ל: pa.elad@gmail.com או 050-9732613. לליווי אישי אנא פנו ל-02-9975577 או באתר האינטרנט www.paamonim.org. יש לציין שכל השירותים הניתנים ע"י ארגון פעמונים באלעד הינם ללא תשלום. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה