יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

איך בונים תקציב למשפחה?

שלבים בבניית תקציב
  1. מתחילים ברישום של החודשים האחרונים ומחשבים את ממוצע ההוצאות וההכנסות החודשיות על כל סעיף וסעיף. זאת נקודת ההתחלה של התקציב.
  2. אחר כך מתבוננים בכל סעיף של התקציב ומבררים אם זה משקף את הממוצע האמיתי של ההוצאה בחודשים האחרונים, ואם לא, אז מתקנים. למשל:
    1. הוצאות: אם בשלושה חודשים שלמתי ארנונה פעמיים, וכל פעם היה עבור חודשיים, הרי שהתקציב החודשי הוא סך ההוצאה מחולקת בארבעה חודשים ולא בשלושה חודשים של רישום.
    2. הכנסות: אם אני לא עובד בשני חודשי הקיץ, אזי הממוצע צריך להיות סכום שנתי מחולק ב-12, כדי להבטיח שלא להוציא את מלוא המשכורת החודשית וכך יישאר כסף לחודשיים שבהם אני לא עובד.
  3. יש סעיפים שלא היתה הוצאה בגינם כלל. על כל סעיף כזה צריך לחשוב אם בשנה הקרובה באמת לא אמורה להיות אף הוצאה, ואם יש סיכוי שתהיה הוצאה, אזי יש לתקצב את ההוצאה ברמה החודשית. למשל, אם מכשירי החשמל מתחילים להיות ישנים, אז צריך לקחת עלות של מכשיר חשמל ולחלק ב-12 ולהוסיף כהוצאה חודשית מתוכננת בגין מכשירי חשמל לשנה הקרובה.
  4. לבסוף, בודקים שסך ההכנסות גבוה מההוצאות. אם לא אז חוזרים לסעיפים ומתכננים הוצאות נמוכות יותר או הכנסות גבוהות יותר. ברגע שסך ההוצאות נמוך מההכנסות אז יש לנו תקציב מאוזן למשפחה !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה